Filtr paliwa w silniku wysokoprężnym – dlaczego warto go wymienić?

0
91
wymiana filtru paliwa

Zima w Polsce coraz częściej ma charakter incydentalny, mimo tego należy dbać o regularne serwisowanie auta. Gdy pod maską naszego samochodu znajduje się jednostka wysokoprężna, koniecznie musimy zwracać uwagę na filtr paliwa. Dlaczego jest to takie ważne? O tym mówi ekspert ELIT Polska.

Samochody osobowe z silnikiem diesla stanowią w przybliżeniu około ⅓ wszystkich pojazdów na polskich drogach. Zwolennicy oleju napędowego powinni zwrócić szczególną uwagę na jakość filtra paliwa. Jest ona kluczowa do prawidłowej pracy jednostki napędowej.

Cechy charakterystyczne oleju napędowego

Popularny diesel jest paliwem stałym, które obecnie sprowadza się do Polski z różnych kierunków świata. Cechą charakterystyczną oleju napędowego są zanieczyszczenia, które powstają m.in. w procesie produkcji. Taki stan rzeczy jest normalny dla specyfiki tego rodzaju paliwa. W określonych warunkach możemy zaobserwować:

  • wytrącanie się parafiny;
  • zwiększoną lepkość paliwa i pojawiające się mętnienie;
  • wytrącanie się wody;
  • zjawisko utleniania się oleju napędowego

W ujemnych temperaturach te zjawiska mogą ograniczyć przepustowość filtra paliwa i doprowadzić do ograniczenia mocy silnika lub jego całkowitego unieruchomienia. W związku z tym w sezonie jesienno-zimowym dobrze jest wymienić filtr paliwa na nowy.

Dlaczego warto zadbać o filtr paliwa w silniku wysokoprężnym?

Każdy filtr paliwa ma ograniczoną sprawność filtracji, jeśli eksploatujemy go ponad zalecenia producenta. Koncerny samochodowe rekomendują wymianę tego podzespołu silnika po przejechaniu 30, 40 lub nawet 50 tysięcy kilometrów.

Takie postępowanie ma niewiele wspólnego z rozsądną obsługą serwisową jednostki wysokoprężnej. I pozorne oszczędności na ilości wizyt w serwisie, mogą okazać się kosztowne po dłuższym czasie.

Wydłużenie interwałów zmiany olejów i filtrów we współczesnych samochodach to jest obecnie standard. Przemawiają za tym przede wszystkim krótkoterminowe oszczędności, a także niewielki aspekt ekologiczny. Jeśli zależy nam na długotrwałej korzyści z bezawaryjnej jednostki napędowej, rekomendujemy wymianę filtra paliwa przede wszystkim w silnikach diesla maksymalnie co 15 000 km. W ten sposób dbamy między innymi o dłuższą żywotność wtrysków paliwa, których regeneracja lub wymiana jest droga – mówi Sławomir Koźlik Product Manager ELIT Polska.

Jakie filtry paliwa wybrać?

Gdy już wiemy, dlaczego opłaca się zmieniać filtr paliwa w autach z silnikiem diesla w sezonie jesienno-zimowym, trzeba odpowiedzieć na pytanie – jaki filtr paliwa wybrać?

Z pewnością nadmierne oszczędności mogą okazać się zgubne, dlatego dobrze jest postawić na ugruntowaną na rynku markę produktów. Godne rozważenia są filtry paliwa z logiem Starline. Jakość porównywalna z podzespołami stosowanymi na pierwszy montaż i łatwa dostępność, dzięki rozbudowanej sieci dostawców w całej Europie – to jedne z największych zalet!